زنجان؛

ماهنشان شهری پر رمزو راز  

آثار تاریخی این شهرستان مربوط به دوران تاریخی پیش از میلاد می باشد که قدمت آنها به 5هزار سال پیش می رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاارن جوان از زنجان ؛ماهنشان نام منطقه ای است در جنوب غربی استان زنجان که در فاصله حدود 100 کیلومتری از این شهر قرار گرفته است ماهنشان شهری پر رمز و راز است که چند هزار سال پیش محل حکمرانی قوم ماد بوده است این شهر آثار و بناهای تاریخی و مذهبی و طبیعی زیادی را در دل خود جای داده است
وجود 6 اثر ثبتی در فهرست آثار ملی کشور در خود روستای انگوران ،آثاری ازدوران اسلام ودوران تاریخی برنز،آهن، هخامنشی،سلوکی واشکانی حکایت دارد.
مهم ترین آثار منطقه ی انگوران مقبره ی مولانا همتی انگورانی مربوط به قرن 10 هجری، قلعه ی گنجعلی بیک در روستای گنج آباد،قلعه ی یاستی در روستای یاستی قلعه مربوط به دوره ی ساسانی،منطقه ی گردشگری و طبیعت سر سبز قزلو، خور جهان و روستای زیبای انگوران از جاذبه های مهم گردش پذیر این مناطق به شمار می رود.
از دیگر پدیده های طبیعی منطقه ی انگوران، می توان به کوه و تخت بلقیس،معادن انگوران که مهم ترین نقش را در کارگاه های صنعتی وجذب توریست ایفا می کند اشاره کرد.
همچنین قلعه های تاریخی موجود در منطقه ی انگوران مانند قلعه ی جوق سیاه منصور و غار زاغی دره سی در روستای قره دره  و قلعه بهستان نیز آثار مهم منطقه می باشد.
منطقه ی حفاظت شده ی انگوران از مناطق مهم نمونه ی گردشگری میراث فرهنگی کشور محسوب می شود  وازچشمه های مهم این منطقه نیز می توان به چشمه های آب گرم روستای میانج و حلب اشاره کرد..
دود کش جن یکی  دیگر از جاذبه های  مهم گردشگری طبیعی ماهنشان است و به دلیل شکل عجیب این جاذبه طبیعی انرا دود کش جن نامیده اند.

انتهای پیام/ن
برچسب ها: ماهنشان ، شهری ، رمز ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.